Dieta 1000 kalorii to tradycyjny sposób odchudzania, uznany przez dietetyków. Jadłospis jest ułożony tak, by organizmowi nie zabrakło niezbędnych składników. Przeważają w nim gruboziarniste produkty zbożowe, chude mięsa i nabiał, ryby oraz owoce i warzywa. Wykluczone są produkty tłuste – mięso, podroby, tłuszcze zwierzęce, słodycze. Dieta ogranicza pestki, orzechy i warzywa strączkowe. Można ją stosować przez miesiąc, potem należy zrobić tygodniową przerwę i znowu zabrać się za odchudzanie. Przyjdzie to łatwo, ponieważ dieta 1000 kalorii jest naprawdę niekłopotliwa. Nie trzeba liczyć kalorii, ani przygotowywać wyszukanych dań. Produkty zawarte w jadłospisie są dostępne w każdym sklepie, a najbardziej pracochłonne dania można przyrządzić w 30 minut. Jeden posiłek w ciągu dnia winno się jeść na gorąco.

Dieta 1000 kalorii opracowana została przez Instytut Żywności i Żywienia. Główna zasada polega na tym, żeby codzienne posiłki mieściły się w 1000 kalorii. Należy więc tak komponować potrawy, by unikać ostrych przypraw (zamiast można stosować zioła), produkty ciężkie zastępować lekkimi (np. jogurt zamiast majonezu). Generalnie, należy unikać słodyczy, tłustych serów i mięs. Rezygnujemy z alkoholu. Posiłki należy zjadać w mniejszych ilościach, ale za to częściej (optymalna liczba posiłków to pięć). Niezwykle istotną sprawą jest spożywanie posiłków zawsze o tych samych porach, w sposób dokładny i powolny. Wystrzegamy się podjadania między posiłkami.

W chwili słabości (ale nie częściej niż raz na tydzień) można zjeść na deser galaretkę z owocami, sałatkę owocową lub porcję sernika na zimno ze słodzikiem. Wskazane jest codziennie wypijać co najmniej dwa litry płynów. Zalecane są soki, niegazowana woda mineralna, herbatki owocowe i zielona herbata. Dopuszczalna jest filiżanka herbaty czarnej, lub kawy naturalnej. Jednak o cukrze, wszelkich panierkach, czy smażenia w głębokim tłuszczu należy na czas diety zapomnieć.

By dieta 1000 kalorii przyniosła wymarzony efekt, powinniśmy trzymać się zasady spożywania pięciu posiłków dziennie. Pamiętać należy, że między 14.00 a 15.00 jest dobry czas na obiad, a kolację warto zjeść przed 18.00.Stosowanie tej i innych zasad diety 1000 kalorii sprawi, że będziemy gubić kilogramy powoli, ale bezpiecznie i skutecznie.

Po zakończeniu diety 1000 kalorii należy na stałe włączyć do jadłospisu ciemne pieczywo, gruboziarniste kasze, owoce, warzywa, chude mleko i produkty mleczne, chude mięso, wędliny oraz ryby.

Dieta 1000 kalorii uważana jest za jeden z najskuteczniejszych sposobów na szybka utratę kilogramów. Jeżeli będziemy realizować jej założenia w sposób mądry, możemy liczyć na to, że nasz organizm nie będzie odczuwał braku niezbędnych mu witamin i innych składników odżywczych (średnie zapotrzebowanie naszego organizmu to 3000 kalorii).

Założeniem diety 1000 kalorii jest utrata około jednego kilograma w ciągu tygodnia. Należy jednak liczyć się z tym, że prawdziwym wyzwaniem może okazać się nie tyle samo pozbycie się tłuszczu, ile utrzymanie zadowalających nas rezultatów diety i ucieczka przed efektem jo-jo.

Podobne: