Grejpfrut jest owocem niezwykle bogatym w witaminę C, dzięki której wzrasta nasz poziom odporności. Uważany za spalacz tłuszczu zawiera także pektynę, która pomaga w obniżeniu poziomu cholesterolu we krwi. Ponadto, grejpfruty działają niezwykle energetyzująco – usuwają objawy fizycznego i psychicznego zmęczenia. Ponieważ są niskokaloryczne i niskotłuszczowe, stały się głównym składnikiem diety o tejże nazwie. Rola grejpfruta w odchudzaniu jest ważna nie tylko ze względu na jego walory kaloryczne. Bardzo ważnym i wartym uwagi składnikiem grejpfruta jest bowiem naringenia, która silnie działa na wątrobę, mającą z kolei ogromny wpływ na procesy odchudzania. Naringenia zapobiega odkładaniu przez wątrobę tłuszczu, jednocześnie stymulując ją do jego rozkładu. Pełni ważną funkcję związaną z wrażliwością organizmu na insulinę – zmniejsza na nią odporność. Ponadto, wchodzący w skład rozpuszczalnych włókien miąższu grejpfrutów, kwas galakturonowy, wpływa korzystnie na istniejące zmiany miażdżycowe. Dieta grejpfrutowa powinna trwać dwa tygodnie i pozwala na spadek masy ciała o cztery kilogramy. Bazuje na pomyśle spożywania przed każdym posiłkiem połówki grejpfruta lub soku z grejpfruta.       Sugerowany jadłospis w diecie grejpfrutowej, to nie tylko te owoce. Dieta zakłada spożywanie mięsa, warzyw, jajek. Ograniczeniem natomiast jest spożycie kalorii na poziomie 800 dziennie.

Grejpfruty są bardzo bogate w wodę i włókna roślinne, które wypełniają żołądek i tym samym powodują uczucie sytości i eliminują doskwierający głód.

Podczas stosowania diety grejpfrutowej zabrania się używania soli oraz smażenia, a ilość posiłków ograniczamy do trzech dziennie. Wszystkie posiłki powinny być przygotowywane na parze, grillu, bądź w piekarniku. Między posiłkami zaleca się picie herbat ziołowych. Należy również pamiętać o uzupełnianiu wody w organizmie (przynajmniej dwa litry dziennie, najlepiej niegazowana mineralna). Wszelkie słodycze czy alkohol są zakazane. Typowe posiłki, jakie powinno się spożywać w trakcie trwania diety składać się więc będą z warzyw, mięs, ryb, sałatek, chudego mleka, a także typowych napojów (czarna kawa czy herbata).

Ze względu na bardzo niską kaloryczność jadłospisów diety grejpfrutowej, wpływa ona na szybką redukcję masy ciała. Jednak zbyt mała ilość spożywanych kalorii powoduje, że nasz organizm przestawia się na bardzo oszczędne gospodarowanie energią, co w efekcie prowadzi do spowolnienia metabolizmu. Niestety, u większości osób, po zakończeniu diety grejpfrutowej pojawia się efekt jo-jo. Utracone kilogramy wracają, więc efekt diety nie jest zbyt długotrwały.

Decydując się na zastosowanie diety grejpfrutowej pamiętać musimy, że jej plan żywieniowy jest ubogi w tłuszcze, które zawierają cenne witaminy A, D, E, K, zatem dłuższy czas stosowania może powodować zaburzenia organizmu oraz mieć negatywny wpływ na jego ogólny stan (zmęczenie, zawroty głowy, zaparcia oraz narażanie organizmu na niedobory licznych składników odżywczych).

Warto wiedzieć, że same grejpfruty mogą wchodzić w reakcje z lekami na serce, dlatego też nie wolno łączyć stosowania takich leków ze spożyciem tych owoców lub soków z nich.

Podobne: