Dieta kefirowa należy do diet niezwykle restrykcyjnych, bowiem wymaga skrupulatnego przestrzegania wszystkich zasad. Jest przy tym bardzo skuteczna i dlatego cieszy się tak dużym powodzeniem wśród zainteresowanych odzyskaniem nienagannej sylwetki. Podstawę diety stanowi kefir, który jest naturalnym oczyszczaczem organizmu z toksyn i innych zbędnych produktów przemiany materii. Ten produkt mleczny jest bardzo zdrowy, zawiera mało węglowodanów, które spożywane w nadmiarze są jedną z przyczyn przybierania na wadze.

Nie wszyscy wiedzą, że kefir jest jednym z najstarszych mlecznych napojów fermentowanych o najwyższych właściwościach odżywczych. Pochodzi z Kaukazu, gdzie przez długi czas był produkowany w tradycyjny sposób, czyli w workach skórzanych lub beczkach dębowych. Jego dobrodziejstwo i zalety znane były już we wczesnej starożytności.

W języku tureckim słowo kefir oznacza „czuj się dobrze”. Nie dziwi więc fakt, że jest on podstawą żywieniową w diecie kefirowej, która pozytywnie wpływa na cały organizm. Ten produkt mleczny jest niezwykle bogaty w witaminy i minerały odmładzające skórę, oraz poprawiające stan włosów i paznokci. Ponadto, kefir wpływa na wydzielanie żółci i soków trawiennych, co w efekcie poprawia metabolizm. Ważną zaletą kefiru jest to, że wspomaga perystaltykę jelit, poprawia stan higieniczny całego przewodu pokarmowego oraz hamuje rozwój niekorzystnej flory bakteryjnej jelit. Może być też podawany osobom cierpiącym na nietolerancję laktozy. Ponadto, najogólniej ujmując, łagodzi problemy trawienne, m.in. wspomaga leczenie biegunki podróżnych, zmniejsza produkcję gazów w jelicie, redukuje objawy biegunki podczas antybiotykoterapii. Kefir stanowi doskonałe źródło wapnia, witamin B2, B12, D, oraz biotyny oraz białka. Napój ten posiada orzeźwiający smak, gasi pragnienie a także pobudza apetyt.

Dieta kefirowa, w związku, że jest dość restrykcyjna, może być stosowana przez pięć dni, a powtarzana nie częściej niż raz na dwa miesiące.

Pierwszego dnia diety spożywamy serki chude twarogowe, następne zaś dwa dni pijemy wyłącznie kefir. Można go spożywać w ilościach dowolnych, w zależności od potrzeby organizmu (musi to być dawka sycąca). W następnych dniach dołączyć można do kefiru gotowane lub surowe warzywa w zależności od upodobań, a ostatniego dnia gotowane mięso. Ponieważ kefiry nie są słodzone i mają niską zawartość tłuszczu, można go łączyć z innymi lekkostrawnymi produktami.

Aby uniknąć efektu jojo trzeba powoli wprowadzać nowe produkty, gdyż inaczej przybierzemy na wadze w niekontrolowany sposób. Kefir z powodzeniem można zamienić na smakową maślankę, która urozmaici monotonny jadłospis.

Istotną sprawą w diecie kefirowej a zarazem całą jej tajemnicą jest, by się nie głodzić i stopniowo zmniejszać dawki posiłków zastępując dużą ilością kefiru, następnie je zwiększając. Kefir to dobry pomysł na każdą porę dnia i na każdą porę roku.

Zatem obecność kefiru w diecie gwarantuje nam przede wszystkim możliwość skutecznego i bezpiecznego odchudzania.

Podobne: