Owoce to wspaniała skarbnica witamin młodości i urody: witaminy C, beta-karotenu, witaminy E. Są orzeźwiające, soczyste i wzmacniają odporność. To prawdziwi sprzymierzeńcy w odchudzaniu. Mają cenny błonnik, który poprawia przemianę materii, a pęczniejąc w żołądku, pomaga również oszukać głód. Zawierają niewiele kalorii i nie przeciążają przewodu pokarmowego. Ponieważ kryją w sobie dużo wody, w naturalny sposób pozwalają uzupełnić ilość płynów w organizmie. Mimo to, przez cały czas trwania diety owocowej trzeba koniecznie pamiętać codziennie o wypijaniu około dwóch litrów niegazowanej wody mineralnej lub herbaty: czerwonej lub zielonej. Takie herbatki zawierają cenne substancje (flawonoidy), które przyczyniają się do spadku poziomu cholesterolu, oczyszczają cały organizm, pobudzają także wydzielanie soków trawiennych i metabolizm tłuszczów. Jednym słowem – wspomagają odchudzanie.

Zasady diety owocowej są bardzo proste. Przez trzy dni jemy głównie owoce. To wystarczy, by pozbyć się zaokrąglonego brzuszka. Dalej, owoce wzmacniają uzębienie, poprawiają stan skóry, regulują krzepliwość krwi, wpływają na wzrok, jednak opieranie swojego żywienia wyłącznie na owocach jest co najmniej nieracjonalne. Dietę owocową można stosować w cyklach weekendowych, jednak musimy pamiętać, że nie można jej stosować przez dłuższy czas, ponieważ w pozostałe dni tygodnia organizm będzie się upominał i będziemy nadrabiać to, czego nie zjedliśmy w weekend.

Powrót do normalności nie może być zbyt gwałtowny. Przez kilka dni po zakończeniu diety, należy postarać się, by w jadłospisie nadal dominowały owoce. Zwróćmy uwagę na te, które najlepiej służą organizmowi. Zatem, ananasy zawierają bromelainę, enzym poprawiający trawienie białek. Są też bogate w błonnik, który pobudza metabolizm organizmu, wywołuje uczucie sytości oraz zapobiega zaparciom. Są dobrym źródłem witaminy C. Jabłka są bogate w pektyny, które usuwają z organizmu trujące metale (ołów, rtęć) oraz substancje radioaktywne. Oczyszczają wątrobę i pęcherzyk żółciowy. Śliwki mają właściwości przeczyszczające i moczopędne. Zawierają beta-karoten, który podobnie jak witamina C jest skutecznym przeciwutleniaczem, chroniącym organizm przed wolnymi rodnikami. Grejpfruty są cennym źródłem witaminy A, zwanej witaminą młodości, która bardzo poprawia kondycję skóry, zapobiega trądzikowi i stanom zapalnym. Kiwi zawiera witaminę C, która zmniejsza szkodliwy wpływ alkoholu i papierosów, zwalcza wolne rodniki, poprawia odporność oraz pomaga oczyścić organizm z toksyn, a winogrona zmniejszają zatrzymywanie wody w organizmie, maja korzystny wpływ na wątrobę i drogi żółciowe.

Rezultaty diety owocowej przejdą najśmielsze oczekiwania, jednak jej przebieg należy uważnie kontrolować. Nie może trwać dłużej niż trzy dni, gdyż skutkiem może być wyczerpanie organizmu spowodowane brakiem niezbędnych substancji odżywczych, których nie znajdziemy w owocach.

 

Podobne: