Jednodniowa dieta owsiana przeznaczona jest w zasadzie dla każdego, jednak szczególnie poleca się ją kobietom. Dlaczego szczególnie kobietom? Bowiem owies dostarcza fitoestrogenów, hormonów, które są niezbędne dla zdrowia i zachowania atrakcyjnego wyglądu, a których organizm kobiety wraz z upływem czasu wytwarza coraz mniej. Duża zawartość przeciwutleniaczy spowalnia procesy starzenia. Otręby owsiane z kolei usuwają złogi tłuszczowe z naczyń krwionośnych, co po dłuższej kuracji znacząco wpływa na obniżenie poziomu cholesterolu. Korzystnie wpływają również na prace jelita grubego, co z kolei ułatwia wypróżnianie.

Otręby i płatki owsiane wyrównują poziom glukozy i insuliny we krwi, a rozpuszczalny błonnik przeciwdziała szybkiemu wzrostowi glukozy we krwi. Dlatego też płatki owsiane i otręby są polecane osobom chorym na cukrzycę.

Dietę owsianą warto stosować raz w tygodniu. Należy zrezygnować wtedy ze słodzenia kawy czy herbaty. Jeśli gorzkie napoje niekoniecznie nam smakują, można wspomóc się słodzikiem. Zalecane jest picie w dużych ilościach wody lub herbatek ziołowych.

Dieta owsiana jest monotonna, gdyż dzienne menu stanowi owsianka (ugotowana z sześciu łyżek płatków owsianych na dwóch litrach chudego mleka). Tak przygotowana potrawa musi wystarczyć na cały dzień, trzeba zatem podzielić ją na pięć, sześć porcji. Pierwszą porcję należy spożyć rano, najlepiej około ósmej, następne porcje co dwie, trzy godziny. Do każdej podgrzanej porcji owsianki (można podgrzewać w mikrofali) należy dodatkowo wsypać dwie łyżki otrąb owsianych (zmiękną pod wpływem gorącego mleka). Tak przyrządzoną owsiankę jemy przez cały dzień.

Ogromnym plusem diety owsianej jest fakt, że w czasie jedzenia owsianki w ciągu całego dnia nie odczuwa się głodu ani frustracji z nim związanych. Ze względu na dużą zawartość błonnika brzuch przez cały czas pozostaje pełny a my tracimy zbędne kilogramy.

Osoby, które cierpią na gwałtowne spadki poziomu cukru we krwi, mogą odczuwać pewne znużenie i głód. Wówczas warto zjeść jabłko, gruszkę lub inny owoc (owoce są bogate w łatwo przyswajalny cukier). Głód można oszukać pijąc pół szklanki wody z dodatkiem łyżeczki miodu i soku z połowy cytryny.

Dieta owsiana zapewnia organizmowi dużą dawkę wysokowartościowego białka i niezbędnych aminokwasów. Owsianka dostarcza witamin z grupy B, głównie witaminy B6, która wspomaga komórki mózgowe i nerwowe. Witamina B1 natomiast likwiduje zmęczenie i rozdrażnienie.

Dieta owsiana jest źródłem magnezu i żelaza, oraz substancji, które działają antydepresyjnie. Codziennie jedząc na śniadanie talerz owsianki, skutecznie uchronimy się przed otyłością, poprawimy pamięć i koncentrację oraz będziemy lepiej przyswajać wiedzę. Niewątpliwą zaletą diety owsianej jest też to, że dostarcza hormonów niezbędnych dla zachowania urody oraz obiecujące efekty (gubimy kilogram w ciągu jednego dnia). I choć dieta owsiana nie smakuje najlepiej, warto mieć ją w zapasie (jednak nie należy jej stosować na dłuższą metę). Jej efekty mogą być zadziwiające.

 

Podobne: