Kiedy poczujemy, że przesadziliśmy ze słodyczami, bądź nie udało się nam powstrzymać od wieczornego łasowania a przejedzenie i ociężałość sprawi, że znów zatęsknimy za lekkości piórka, to najlepszy czas, by przejść na dietę płynną.

 

Kuracja ta, oparta na samych płynach ma działanie oczyszczające i odtruwające. Można ja przeprowadzić za każdym razem, gdy poczujemy, że zjedliśmy za dużo. Pomaga usunąć z organizmu niepotrzebne substancje, poprawia również funkcjonowanie wątroby i nerek, obciążonych tłustym i kalorycznym jedzeniem.

Proponowane napoje mają ponadto wiele składników odżywczych, które są niezbędne dla prawidłowej pracy naszego organizmu. Dzięki tej niskokalorycznej diecie, nie tylko pozbędziemy się nadmiaru tłuszczyku, ale również pobudzimy przemianę materii.

Zanim zaczniemy dietę płynną, wieczorem, w dniu poprzedzającym kurację, należy wypić szklankę zsiadłego mleka lub kefiru.

By dieta płynna była bardziej skuteczna, w trakcie jej trwania można pić do woli wodę mineralną lub źródlaną. Niewskazane jest palenie papierosów, wręcz zabronione picie kawy i czarnej herbaty, a także używanie soli i cukru.

Na śniadanie, po płynnej diecie, najlepiej zjeść porcję sałatki warzywnej, która łagodnie pobudzi do pracy układ pokarmowy. Następnym posiłkiem powinny być warzywa duszone z niewielką ilością wody i oliwy z oliwek. Potem stopniowo wracamy do normalnego jadłospisu.

Najbardziej polecanymi w diecie płynnej, są różnego rodzaju zupy na wywarach warzywnych, świeże soki owocowe i warzywne, herbaty ziołowe, ciepłe mleko, zmiksowane z wodą ziarna zbóż. Z ciepłym płynem można właściwie zmiksować każdy produkt. Tak skomponowane posiłki możemy jeść w dowolnych ilościach tak często, jak chcemy. Niektórym wystarczają soki warzywne czy owocowe. Czują się po nich znakomicie i nie brakuje im energii, jednak są tacy, którzy wolą bardziej rzeczowe „picie” (np. zmiksowane warzywa czy ziarna zbóż). Dieta płynna sprawia, że mamy więcej energii. Powinno się ją stosować przynajmniej raz w tygodniu, jednak należy pamiętać, że stosowana długotrwale lub często powtarzana bardzo osłabia organizm, powoduje spadek sił witalnych i koncentracji (nie dostarcza odpowiedniej ilości składników odżywczych).

W diecie płynnej dominują płyny, jednak nie wszystkie. Należy unikać picia napojów gazowanych, ponieważ zakłócają one proces trawienia. Napoje gazowane zniekształcają nasze naturalne odczucie głodu, powodując nieregularne lub fałszywe jego sygnały. Najlepiej pić własnoręcznie robione soki z warzyw czy owoców, które zawierają niewielkie ilości kcal.

 

Podobne: